Košík je prázdny
Kategória tovaru

Ako z dobrej firmy urobiť skvelú


Existujú spoločnosti, ktoré napriek ťažkostiam premenia dlhodobo priemerný alebo ešte horší výkon na dlhodobo skvelé výsledky?
Vaša cena 19,70
Vaša cena bez DPH 16,42
 
Dostupnosť Skladom 2 ks
Odosielame v utorok

Výpredaj tovarov tejto kategórie - zľavy až 80%


Podrobný popis

Existujú spoločnosti, ktoré napriek ťažkostiam premenia dlhodobo priemerný alebo ešte horší výkon na dlhodobo skvelé výsledky? A ak áno, aké sú univerzálne určujúce vlastnosti, ktoré spôsobia, že sa spoločnosť zmení z dobrej na skvelú? Za použitia prísnych testov určil Jim Collins a jeho výskumný tím elitnú skupinu spoločností, ktorým sa podarilo začať dosahovať skvelé výkony a tieto skvelé výkony si udržať po dobu minimálne pätnástich rokov. Ako boli skvelé? Po svojej transformácii vytvárali tieto firmy kumulované výnosy akcií, ktoré prekonávali bežný akciový trh za pätnásť rokov v priemere sedemnásobne, čo je dvakrát viac, než spoločný výkon najväčších svetových spoločností, ako napr. Coca-Cola, Intel, General Electric a Merck. Výskumný tím porovnával firmy, ktoré sa z dobrých stali skvelými, so starostlivo vybranou skupinou porovnávaných spoločností, ktorým sa premena z dobrých na skvelé nepodarila. V čom bol rozdiel? Prečo sa jednej skupine podarilo stať sa skvelou, zatiaľ čo druhá skupina zostala iba dobrá? Výskumný tím analyzoval históriu všetkých dvadsaťosem spoločností v štúdii celých päť rokov. Po preskúmaní ohromného množstva dát a tisícok strán rozhovorov objavil Jim Collins a jeho tím rozhodujúce faktory pre úspešnú premenu dobrého na skvelé - prečo niektoré spoločnosti urobia veľký skok vpred a iné nie. Poznatky zistené v štúdii budú pre mnohých prekvapením. Vrhajú svetlo na prakticky všetky oblasti manažérskej stratégie a praxe. Kľúčové poznatky: Vodcovia 5. úrovne: Výskumný tím šokovalo zistenie, aký typ vodcu je potrebný na dosiahnutie skvelosti. Ježšia koncepcia (jednoduchosť v rámci troch kruhov): Premena dobrého na skvelé vyžaduje prekročenie prekliatie kvalifikácie. Kultúra disciplíny: Ak spojíte kultúru disciplíny s etikou podnikania, získate kúzelný recept na skvelé výsledky. Technologické akcelerátory: Firmy, ktoré sa z dobrých stali skvelými, majú na úlohe technológie odlišný pohľad. Zotrvačník a bludný kruh: Tým, ktorí spúšťajú programy radikálnych zmien a veľkých reštrukturalizácií, sa takmer s určitosťou skok od dobrého ku skvelému nepodarí. "Niektoré kľúčové koncepcie objavené v štúdii," poznamenáva Jim Collins, "sú v úplnom rozpore s našou modernou podnikateľskou kultúrou a niektorých ľudí úprimne rozčúli." Možno to je, ale kto si môže dovoliť tieto zistenia ignorovať?