Košík je prázdny
Kategória tovaru

Farebná abeceda


Pracovný zošit, určený pre odbornú verejnosť – pedagógov 1, stupňa ZŠ aj pre rodičov predškolákov a žiakov 1. a 2. ročníka ZŠ, ale hlavne samotným deťom, ktoré sa stretávajú pri zoznamovaní s tlačenými a písacími …
Vaša cena 5,20
Vaša cena bez DPH 4,33
 
Dostupnosť Skladom 5 ks
Odosielame v piatok 5.4.

Výpredaj tovarov tejto kategórie - zľavy až 80%


Podrobný popis

Po úspechu prvého vydania Farebnej abecedy sa ku čitateľovi dostáva jej nové doplnené vydanie. Autorka unikátneho pracovného zošita o ňom hovorí: „Milé kolegyne a kolegovia – učitelia, rodičia, máte pred sebou pracovný zošit, určený pre odbornú verejnosť – pedagógov 1. stupňa ZŠ aj pre rodičov predškolákov a žiakov 1. a 2. ročníka ZŠ, ale hlavne samotným deťom, ktoré sa stretávajú pri zoznamovaní s tlačenými a písacími písmenkami našej abecedy s množstvom podivných tvarov (deti si počas prvého ročníka musia zapamätať celkom 35 x 4 rôzne znaky slovenskej abecedy, správne ich prečítať aj napísať). Mojou snahou bolo využiť pri poznávacom procese detí nielen rozumové zložky, ale tiež umožniť deťom spoznávať jednotlivé písmená hravou formou, s použitím hádanky, farebnej asociácie, vnímania rytmu riekanky – skrátka všemožných mnemotechnických pomôcok, tak, ako je to pre deti mladšieho školského veku prirodzené zrozumiteľné. PRVÁ ČASŤ zošita obsahuje tvary veľkých tlačiacich písmen, radených abecedne. Písmená sú riešené formou vyfarbovacej hádanky. Pokiaľ dieťa správne vyfarbí hárok podľa legendy, objaví sa spolu s novým, doposiaľ neznámym písmenom aj obrázky, podľa ktorých si dieťa samo odvodí názov práve vyfarbeného písmenka. Úspech z uhádnutia a poznania nového písmena vlastnými silami je motivujúci. Tam, kde je to možné, využívam aj farebné spojenie – B zostáva biele, Č je červené, M je modré, Z zelené, H hnedé, Ž žlté atď. DRUHÁ ČASŤ zošita je venovaná nácviku písacích písmen malej i veľkej abecedy. Jednotlivé pracovné listy slúžia zároveň ako uvoľňovacie cvičenia ruky. Písmeno vo veľkom tvare mnohokrát farebne obťahujeme podľa rytmu príslušnej riekanky. Jeden verš znamená ťah celým tvarom písmenka. Princíp písania v rytme riekaniek je známy už dlho. Rytmus odvádza pozornosť dieťaťa od kŕčovitého a kostrbatého ťahu k vnímaniu plynulosti melódie textu a tým aj k plynulému ťahu písma. (Spočiatku by mal rytmus básničky udržiavať hlasným čítaním učiteľ.) Pri mnohonásobnom opakovaní toho istého tvaru zároveň dochádza k upevňovaniu a uisteniu sa o správnej podobe písmena vo veľkom formáte. Následné písanie drobných písmeniek v piesanke potom deti lepšie zvládnu, písaným tvarom totiž rozumejú. Pracovný zošit je spracovaný tak, aby bol využiteľný pre všetky súčasné metódy výučby čítania i písania v 1. ročníku základnej školy a pri opakovaní jednotlivých písacích tvarov (ako rozcvička) v 2. ročníku. Nové, rozšírené vydanie je doplnené o deťmi obľúbené JEDNOŤAŽKY – obrázky kreslené jedným ťahom. Začiatok ťahu je v obrázku vyznačený bodom a šípkou v smere kresby Tieto kresby je možné s úspechom použiť ako uvoľňovacie grafomotorické cvičenie pred samotným písaním. Ďalším bonusom v novom vydaní je aj tzv. OBRÁZKOVÉ ČÍTANIE, slúžiace na upevňovanie a precvičovanie počiatočných čitateľských zručností hravou formou. Zošit je vhodný aj na domáce opakovanie. Tiež zvedaví a nedočkaví predškoláci môžu sami objavovať topí tlačeného písma.


Parametre

Autor: Jana Kubásková