Vaša cena | 12,60 € |
Vaša cena bez DPH | 10,50 € |
Dostupnosť | Skladom 2 ks |
Odosielame v piatok |
Monografia sa zaoberá alternatívnymi spôsobmi riešenia sporov so zameraním na mediáciu v spotrebiteľských sporoch. Tieto alternatívne spôsoby ponúkajú predovšetkým rýchly, efektívny a často aj lacnejší spôsob vyriešenia sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi. Mediácia ako dobrovoľný proces, ktorého výsledkom je vyriešenie sporu zmiernou cestou, je v Českej republike relatívne novou, avšak čo do výsledku pomerne úspešnou metódou riešenia sporov. Počet prípadov mediácie v spotrebiteľských sporoch je však stále značne nízky a vykazuje určité rozdiely oproti mediácii používanej v iných oblastiach práva (napr. v rodinnom práve). Hoci mediáciu možno vo všeobecnosti považovať za prostriedok vedúci k zlepšeniu efektivity súdneho systému, existuje niekoľko aspektov, vďaka ktorým by mediácia mohla byť v oblasti spotrebiteľského práva problematická. Týmito problematickými aspektmi sa zaoberajú jednotlivé kapitoly monografia. Medzi ne patrí najmä vymáhateľnosť rozhodnutia (výsledku mediácie – konečnej dohody) alebo možnosť poskytnutia nesprávnej informácie alebo rady mediátorom v oblasti hmotného alebo procesného práva, čo môže mať za následok nielen neplatnosť takejto dohody, ale aj povinnosť mediátora k náhrade škody.
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov