Košík je prázdny
Kategória tovaru

Mediácia v spotrebiteľských sporoch


Monografia sa zaoberá alternatívnymi spôsobmi riešenia sporov so zameraním na mediáciu v spotrebiteľských sporoch.
Vaša cena 12,60
Vaša cena bez DPH 10,50
 
Dostupnosť Skladom 2 ks
Odosielame v piatok

Výpredaj tovarov tejto kategórie - zľavy až 80%


Podrobný popis

Monografia sa zaoberá alternatívnymi spôsobmi riešenia sporov so zameraním na mediáciu v spotrebiteľských sporoch. Tieto alternatívne spôsoby ponúkajú predovšetkým rýchly, efektívny a často aj lacnejší spôsob vyriešenia sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi. Mediácia ako dobrovoľný proces, ktorého výsledkom je vyriešenie sporu zmiernou cestou, je v Českej republike relatívne novou, avšak čo do výsledku pomerne úspešnou metódou riešenia sporov. Počet prípadov mediácie v spotrebiteľských sporoch je však stále značne nízky a vykazuje určité rozdiely oproti mediácii používanej v iných oblastiach práva (napr. v rodinnom práve). Hoci mediáciu možno vo všeobecnosti považovať za prostriedok vedúci k zlepšeniu efektivity súdneho systému, existuje niekoľko aspektov, vďaka ktorým by mediácia mohla byť v oblasti spotrebiteľského práva problematická. Týmito problematickými aspektmi sa zaoberajú jednotlivé kapitoly monografia. Medzi ne patrí najmä vymáhateľnosť rozhodnutia (výsledku mediácie – konečnej dohody) alebo možnosť poskytnutia nesprávnej informácie alebo rady mediátorom v oblasti hmotného alebo procesného práva, čo môže mať za následok nielen neplatnosť takejto dohody, ale aj povinnosť mediátora k náhrade škody.