Košík je prázdny
Kategória tovaru

1975 Live - Ch.ASA CD


Fusion music, čiže v Československu známy termín jazz rock v juhomoravskej metropole napodiv nenašiel tak úrodnú pôdu ako v Prahe.
Vaša cena 10,00
Vaša cena bez DPH 8,33
 
Dostupnosť Skladom 2 ks
Odosielame v piatok 10.5.

Výpredaj tovarov tejto kategórie - zľavy až 80%


Podrobný popis

Fusion music, čiže v Československu známy termín jazz rock v juhomoravskej metropole napodiv nenašiel takú úrodnú pôdu ako v Prahe. Samozrejme aj tu boli tendencie vytvoriť vlastný variant tejto fúzujúcej, väčšinou inštrumentálnej hudby. Napríklad z renomovaného Orchestra Gustava Broma sa občas oddeľovalo menšie združenie vedené gitaristom Igorom Vavrdom a prezentovalo svoju formu fusion music, z pohľadu uhla rockerov jazz rock nejaký čas prezentovala skupina Nucleus, ale za skutočných reprezentantov daného žánru možno považovať skupinu Ch .
Skupina vznikla na začiatku r. 1973, kedy boli v Československu veľmi sťažené podmienky pre zakladanie nových rockových skupín, nieto ešte skupín experimentujúcich s rôznymi hudobnými formami. Názov skupiny ( Ch.ASA .) v jednotlivých písmenách predstavoval priezvisko členov kapely, ktorá začala hrať v obsadení: Pavel Chmelař (barytonsaxofón, sopránsaxofón, priečna flauta, pikola), Ivo Albrecht (basgitara), Antonín Stříž (bicie nástroje) a Jiří Adam (elektrická gitara). K skupine sa potom pripojil ešte Ivan Havlíček (percussion).
V klube na Šelepke kapela objavila speváčku s gitarou Mirku Křivánkovou (predtým členku skupiny Premier), ktorá zaujímavo používala náročný jazzový scat a navyše v nevídanom rozsahu štyroch oktáv. Jej hlas sa stal neoddeliteľnou súčasťou ich osobitého soundu. Jazzových speváčok u nás nebolo veľa a tým viac na seba Ch.ASA . pútala pozornosť. Krivánková dôsledne ctila jazzovú formu a improvizáciu čo znamenalo výrazné odlíšenie od štandardného speváckeho prejavu, kedy hlas ako vokálny nástroj mnohokrát preberal aj úlohu "hudobného" nástroja. Tým, že Křivánková nespievala textované piesne, sa skupina vyhla skúmaniu textového poňatia samozvanými kulturtrégrami pri hudobných prehrávkach, ktorí hľadali dvojzmyselné skryté oznámenia a rozhodovali o vhodnosti či nevhodnosti spievaného textu.

SKLADBY:
1/ Pohostinstvo "U Střížů" 11:00
2/ Brazílska dychovka 4:16
3/ Baránka vidieť 9:39
4/ Bez názvu 6:20
5/ Do Newportu ďaleko 9:45
6/ Na druhý breh 7:34
7/ Santisgo 7:54
8/ Nečakaný list 6:16
9/ Chasablanca 6:38


Parametre

Autor: Ch.A.S.A.