Košík je prázdny
Kategória tovaru

Komunikácia s chorým - oznamovanie nepriaznivých informácií


Lekári sú medicínski odborníci a ich najsilnejšou motiváciou je pacientov úspešne liečiť.
Vaša cena 18,40
Vaša cena bez DPH 15,33
 
Dostupnosť Skladom 2 ks
Odosielame v piatok 5.4.

Výpredaj tovarov tejto kategórie - zľavy až 80%


Podrobný popis

Lekári sú medicínski odborníci a ich najsilnejšou motiváciou je pacientov úspešne liečiť. Pacienti však ako laici nevedia vyhodnotiť odbornosť lekára, ale vedia zhodnotiť lekárov prístup, jeho správanie počas diagnostiky, vyšetrovania, či liečby. Aj väčšina sťažností na zdravotnícky personál nevyplýva zo zlej zdravotnej starostlivosti, ale vzniká kvôli nevhodnej komunikácii. Na profesionálnej, teda odbornej aj ľudskej komunikácii s pacientmi a ich príbuznými naozaj záleží. Nielen preto, aby sme predišli zbytočným konfliktom a sťažnostiam, ale najmä preto, že profesionálna komunikácia podporuje dobré vzťahy medzi lekármi a pacientmi, zlepšuje ich spoluprácu (complianciu), ale hlavne znižuje množstvo stresu lekárov v ich aj tak náročnej práci. Komunikačnú príručku vytvorili dvaja skúsení odborníci, praktici aj autori niekoľkých kníh. Po rokoch aktívnej práce s pacientmi, lekármi i sestrami zmapovali v jednotlivých kapitolách typické náročné komunikačné situácie. V knihe ich predkladajú v podobe 18 komentovaných dialógov lekára s pacientom alebo s príbuznými. Obaja autori sú psychológovia (jeden s klinickou praxou) a tak poukazujú na vhodné komunikačné postupy aj obvyklé chyby, ktorých sa lekári napriek dobrým úmyslom dopúšťajú. Komunikačné kapitoly dopĺňajú časti vysvetľujúce prežívanie a správanie pacienta v jednotlivých situáciách, čo pomáha porozumieť, prečo sa pacienti správajú istým spôsobom a umožňujú lekárom rozumieť, prečo je vhodné na pacienta reagovať navrhovanými postupmi.