Lekári sú medicínski odborníci a ich najsilnejšou motiváciou je pacientov úspešne liečiť. Pacienti však ako laici nevedia vyhodnotiť odbornosť lekára, ale vedia zhodnotiť lekárov prístup, jeho správanie počas diagnostiky, vyšetrovania, či liečby. Aj väčšina sťažností na zdravotnícky personál nevyplýva zo zlej zdravotnej starostlivosti, ale vzniká kvôli nevhodnej komunikácii. Na profesionálnej, teda odbornej aj ľudskej komunikácii s pacientmi a ich príbuznými naozaj záleží. Nielen preto, aby sme predišli zbytočným konfliktom a sťažnostiam, ale najmä preto, že profesionálna komunikácia podporuje dobré vzťahy medzi lekármi a pacientmi, zlepšuje ich spoluprácu (complianciu), ale hlavne znižuje množstvo stresu lekárov v ich aj tak náročnej práci. Komunikačnú príručku vytvorili dvaja skúsení odborníci, praktici aj autori niekoľkých kníh. Po rokoch aktívnej práce s pacientmi, lekármi i sestrami zmapovali v jednotlivých kapitolách typické náročné komunikačné situácie. V knihe ich predkladajú v podobe 18 komentovaných dialógov lekára s pacientom alebo s príbuznými. Obaja autori sú psychológovia (jeden s klinickou praxou) a tak poukazujú na vhodné komunikačné postupy aj obvyklé chyby, ktorých sa lekári napriek dobrým úmyslom dopúšťajú. Komunikačné kapitoly dopĺňajú časti vysvetľujúce prežívanie a správanie pacienta v jednotlivých situáciách, čo pomáha porozumieť, prečo sa pacienti správajú istým spôsobom a umožňujú lekárom rozumieť, prečo je vhodné na pacienta reagovať navrhovanými postupmi.
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov