Publikácia Médiá a my je pokusom mediálne skúsených autorov Jána Jiráka a Vlastimila Ježka odovzdať svoje dlhoročné a mnohovrstevnaté znalosti z oblasti mediálnej teórie i praxe tak, aby zostala zachovaná odborná erudícia textu, ktorý má mať súčasne propedeutický charakter, a pritom vychádzať v ústrety potrebám a záujmom odbore.
Autori sa dôsledne snažia dokladať teoretické pojmy a tvrdenia konkrétnymi príkladmi z praxe. Text, členený do šiestich kapitol, vymedzuje pojem média, vrátane ich role a funkcie v spoločnosti. Prierezovo sa venuje vybraným momentom z histórie médií, ktoré autori považujú za určujúce pre dnešnú podobu mediálnej komunikácie. Charakterizuje mediálnu komunikáciu so zvláštnym zreteľom na vzťah médií a kultúry a ponúka prierez hlavnými českými kultúrnymi, respektíve divadelnými periodikmi a webmi, nechýba ani charakteristika práce s médiami z pohľadu marketingu. Záverom autori zhŕňajú svoje skúsenosti s tým, ako vstupovať do vzťahu s médiami a ako s nimi komunikovať, aby slúžila ako partner alebo nástroj. Praktickým doplnkom je zoznam starostlivo vybranej odporúčanej literatúry a ucelený prehľad prameňov na štúdium médií a mediálnej legislatívy Českej republiky.
Autor: Jan Jirák
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov