Po vojne zostalo vo vtedajšom Československu celkom 185 nemeckých parných lokomotív radu 52. Lokomotívy boli začlenené Štátnymi dráhami ČSD do vlastného vozového parku ako rad 555.0. Počas rokov prevádzky a dodávok ďalších sérií boli tieto ťažké lokomotívy sčasti prestavané na naftový hlavný pohon, čo predovšetkým uľahčilo život lokomotívnemu personálu. V roku 1973 bol vyradený z prevádzky posledný CSD 555 s označením 555.0259. Lokomotívy rýchlo dostali prezývku „Nemka“, čo v preklade znamená „Nemec“, čo naznačuje ich pôvod. Pohon je na dvoch nápravách tendra a cez kardan na všetkých piatich hnacích nápravách lokomotívy. Špecifikácia : spojka - NEM 362 s kinematikou KK na tendrusetrvačník - anokabína - Z-21počet hnaných náprav - 7počet náprav s trakčnými pneumatikami - 2rozhranie - elektrické rozhranie pre hnacie vozidlá podľa noriem NEM 652 s nástrčným úchytomhorné svetlo - sa podľa smeru jazdyLED svetlomet - áno parná jednotka Seuthe č. 11 motor - 5pinový motornapájací systém - 2L jednosmerný prúd Hlavné vlastnosti: detailne prepracovaný model s mnohými samostatne pripojenými zásuvnými dielmisada kovových kolgenerátor dymu možno dovybaviť Dokumentácia: Užívateľská príručka (DE, EN, CZ Všeobecný dodatok (DE, CZ, EN) List náhradných dielov (DE)
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov