Košík je prázdny
Kategória tovaru

Didone come soggetto nel dramma per musica


Zborník obsahuje referáty z 3. ročníka konferencií o talianskych operách v Čechách v 18. storočí, ktoré organizovali Kabinet hudobnej histórie EU AV ČR, Centrum barokovej kultúry v Českom Krumlove a Mozartova …
Vaša cena 20,90
Vaša cena bez DPH 17,42
 
Dostupnosť Skladom 1 ks
Odosielame vo štvrtok

Výpredaj tovarov tejto kategórie - zľavy až 80%


Podrobný popis

Zborník obsahuje referáty z 3. ročníka konferencií o talianskych operách v Čechách v 18. storočí, ktoré organizovali Kabinet hudobnej histórie EÚ AV ČR, Centrum barokovej kultúry v Českom Krumlove a Mozartova obec, v tejto súvislosti s novodobou premiérou pražskej opery Antonia Boroniho (1) 1792) z roku 1768 na námet karthaginskej kráľovnej Didony. Konferencia sa konala 16.?17. 9. 2017 pod názvom Didone ako operná inšpirácia v Českom Krumlove. Reinhard Strohm (univerzita v Oxforde a Viedni) ju zahájil referátom o rituáloch a ich sekularizovanej podobe v operných scénach, Manfred Hermann Schmid (univerzita v Tübingene av Mníchove) porovnal zhudobnenie záverečnej samovražednej scény. Andrea Chegai (Universita La Sapienza v Ríme) analyzoval nuansy v rôznom profilovaní osobnosti kartaginskej kráľovnej v talianskej opernej tvorbe rokov 1726 – 1749 a Antonella D'Ovidio (Universita vo Florencii) sa sústredila na zhudobnenie Didony Niccolo Jommellim. T. Volek konfrontoval rozporuplný vzťah estetickej normy operného druhu dramma per musica a požiadavky šťastného konca („lieto fine“) zhudobneného príbehu. M. Jonášová referovala o Boroniho Didone, najmä o árii Ah non lasciarmi, no v porovnaní zhudobnenia Mozartovho, Guglielmova a Perezova. Wolfgang Hochstein (Hochschule für Musik Hamburg) pojednal Didonu v dvoch zhudobneniach Hasseho a teatrologička Andrea Sommer-Mathis (Österreichische Akadémie der Wissenschaften vo Viedni) dokumenty o uvedení „intermezza musicale“ La fuga d'Ene.