Košík je prázdny
Kategória tovaru

Tvorba individuálnych vzdelávacích plánov - Zuzana Žampachová


V 2. aktualizovanom a doplnenom vydaní publikácie Tvorba individuálnych vzdelávacích plánov (IVP) pre žiakov s poruchou autistického spektra sú zohľadnené zmeny v legislatíve, respektíve v novele vyhlášky …
Vaša cena 11,00
Vaša cena bez DPH 9,17
 
Dostupnosť Skladom > 5 ks
Odosielame v pondelok 6.5.

Podrobný popis

V 2. aktualizovanom a doplnenom vydaní publikácie Tvorba individuálnych vzdelávacích plánov (IVP) pre žiakov s poruchou autistického spektra sú zohľadnené zmeny v legislatíve, respektíve v novele vyhlášky č. 27/2016 Zb., o vzdelávaní žiakov so špeciálnymi vzdelávacími potrebami a žiakov nadaných. Publikácia je tiež doplnená o podnety na vzdelávanie žiakov s PAS v podmienkach dištančnej výučby.

Poruchy autistického spektra (PAS) patria k najzávažnejším poruchám detského vývoja. Vplyvy diagnózy, ovplyvňujúce všetky oblasti života dieťaťa i jeho rodiny, niektorých žiakov s PAS natoľko hendikepujú, že bez veľmi individualizovaného prístupu by nebolo ich vzdelávanie vôbec možné. Aj keď podľa novej legislatívy nie je nutné u žiakov so špeciálnymi vzdelávacími potrebami vo všetkých prípadoch spracovávať IVP, napriek tomu toto podporné opatrenie zostáva neoddeliteľnou súčasťou vzdelávania týchto detí. Väčšina žiakov s PAS potrebuje upraviť vzdelávací proces po stránke organizačnej, sociálnej, komunikačnej i výukovej čo najviac konkrétne, pričom Odporúčanie SPZ, vypracované poradenskými pracovníkmi, je všeobecnejšie, a až každodenná práca so žiakom a jeho poznanie umožní jednotlivé odporúčania konkretizovať av prípade potreby pružne upravovať.

Kvalitný a funkčný IVP je nutný pre žiakov s PAS vo všetkých typoch a stupňoch škôl a zariadení, počnúc už predškolskou intervenciou. Publikácia umožní pedagogickým pracovníkom spracovávať IVP pre žiakov s PAS podľa platných vzorov. Autorky interpretujú jednotlivé položky vzoru IVP tak, aby sa v nich pedagogickí pracovníci orientovali, vedeli naplniť ich obsah as vytvoreným IVP aktívne pracovali. Súčasťou publikácie sú ukážky IVP pre jednotlivé typy školských zariadení (MŠ, ZŠ, SŠ).

Kniha je určená pre všetkých pedagogických pracovníkov, ktorí spolupracujú na vzdelávaní detí so špeciálnymi vzdelávacími potrebami (pracovníkmi špeciálne-pedagogických centier a školských poradenských zariadení, učiteľov, asistentov pedagóga, riaditeľov škôl), ale aj rodičia týchto detí.


Parametre

Autor: Věra Čadilová, Zuzana Žampachová