V období klasického kapitalizmu firmy nachádzali inovatívne spôsoby, ako zo zdrojov vyrobiť produkt, ktorý je možné následne priniesť na trh a tam ho predať. S nastolením obchodného modelu najväčších technologických spoločností dneška však prichádza zásadná zmena: zdrojovým materiálom sa stáva samotná ľudská skúsenosť, ktorá je jednostranne získavaná a menená na dáta, následne spracovávaná pokročilou inteligenciou známou ako machine learning a pretavená na nový typ produktu (predpovedané správanie) obchodovaná na novom type trhu (trh s budúcim správaním). Čo s našimi spoločnosťami urobí toto odovzdanie kontroly nad naším správaním do rúk firiem, o ktorých nevieme takmer nič, zatiaľ čo ony o nás takmer všetko? A zostávajú nám ešte nejaké sebaobranné mechanizmy?
Autor: Shoshana Zuboffová
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov