Vaša cena | 14,70 € |
Vaša cena bez DPH | 12,25 € |
Dostupnosť | Skladom 4 ks |
Odosielame v pondelok 10.6. |
Popísať históriu plavby v určitej oblasti, či je to potrebné len Vltava alebo nejaké more, je vždy náročná úloha, pretože ju ovplyvňovalo množstvo okolností. Napriek tomu som sa o to pre labskú plavebnú oblasť pokúsil, avšak iba so zameraním na vlečnú paroplavbu, teda do obdobia, keď nákladné člny s tovarom boli prepravované v závese kolesových vlečných parníkov. K tejto neľahkej práci ma prinútilo vedomie, že toto historicky dlhé a zaujímavé obdobie plavby nebolo českými historikmi plavby ešte spracované, a tiež to, že v ňom zohrali pomerne významnú úlohu súkromní lodiari, plavebné podniky a lodenice sídliace v Čechách. Zameral som sa predovšetkým na vykreslenie a zdôraznenie českého prínosu labskej paroplavbe. Popri kapitolách o organizácii labskej paroplavby a technickom vývoji jej plavidiel je do knihy pojaté niekoľko kapitol menej technických: O živote a plavbách českých súkromných lodiarov, o troch parníkoch rovnakého mena ao farbách telies a komínových manžetách (nacionálkach) parníkov niekoľkých veľkých labských spoločností. Posledná kapitola knihy je venovaná nákladnej vlečnej paroplavbe Československej plavebnej akciovej spoločnosti Labskej (ČPSL) od doby jej založenia v roku 1922 až do vyradenia parníkov zo služby v 60. rokoch 20. storočia.
Autor: Miroslav Hubert
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov