Vaša cena | 69,70 € |
Vaša cena bez DPH | 58,08 € |
Dostupnosť | Skladom > 5 ks |
Odosielame v pondelok 27.5. |
Obsiahla kniha pojednáva o vedenej bábke v českom filme a televízii. O prostriedkoch výtvarného divadelného a filmového jazyka v oblasti bábkovej inscenácie, seriálu, filmu s divadelnými bábkami, najmä v Československej televízii, Českej televízii a Krátkom filme medzi rokmi 1950-2020. Chronologicky po desaťročiach sleduje, ako sa scénografické poňatie aj filmové tvaroslovie inscenácií a filmov s divadelnými bábkami vyrovnávalo s dobovou skúsenosťou divadla a poetikou filmovej bábkovej animácie. Za akých okolností as ktorými autormi vznikal a postupne sa etabloval osobitý bábkarský výtvarný televízny a filmový jazyk. Analyzuje základné tendencie, ktoré posúvali scénografické postupy k tvorivosti a fantázii – čierne divadlo, ekranizáciu, masky, hercov vedľa bábky a ďalšie, ktoré vo svojej dobe značne rozšírili aj sám pojem bábkového divadla. Obrazová publikácia prinášajúca stovky archívnych snímok slávnych bábkových relácií od Večerníčkov až po filmy Jána Švankmajera vychádza v nápaditom dizajne Petra Babáka a Lukáša Kijonku z grafického štúdia Laboratórium.
Publikácia sa zároveň pokúša vyplniť isté vákuum historiografickej a teoreticko-estetickej literatúry v oblasti televíznej, filmovej a inej mediálnej bábkarskej tvorby. Vychádza predovšetkým z dôkladného prieskumu archívov a na základe faktografického materiálu predstavuje, pokiaľ možno obsažný a zároveň komplexný prehľad zásadných progresívnych počinov v tomto odbore, ktorý dopĺňajú analytické a zovšeobecňujúce teoretické závery. Prináša pestrý obraz estetických názorov a tvorivých koncepcií mnohých významných autorov vo vzťahu k premenám ako umeleckých štýlov, tak aj spoločenských systémov a je tak výsostnou poctou českému filmovému a divadelnému bábkarstvu a jeho tvorcom z obdobia viac ako pol storočia.
Autor: Pavel Jirásek