Po druhej svetovej váIke bola zvolená napájacia sústava jednosmerných 3000 V. Súčasne sa začalo aj s vývojom nových lokomotív. V roku 1953 vyšla z brán Škody PIzeň prvá lokomotíva novej generácie, prototypový stroj E 499.001, továrenského značenia 12 E1. Lokomotíva sa osvedčila svojimi výbornými technickými parametrami a prevádzkovými vlastnosťami a počas krátkej doby zaisťovala všetku vozbu v elektrickej trakcii od postrkovej služby až po dopravu rýchlikov a expresov. StaIa so základom pre prvú generáciu jednosmerných lokomotív Škoda. Prvý zväzok monografia radu E 499.0 poskytuje informácie o jej konštrukcii, okolnostiach vzniku, výrobe a prevádzke, opravách, rekonštrukciách, modernizáciách a používaných náteroch
Autor: Ivo Raab
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov