Vaša cena | 6,70 € |
Vaša cena bez DPH | 5,58 € |
Dostupnosť | Skladom > 5 ks |
Odosielame v pondelok |
Štúdia sa zaoberá chybovosťou v písanom prejave rómskych žiakov 9. ročníkov základných škôl praktických, pričom analyzuje 130 školských prác týchto žiakov dostupných v databanke ROMi (databanka písaného a hovoreného prejavu rómskych detí a mládeže v češtine). Autorka sa zameriava predovšetkým na stigmatizujúci potenciál skúmaných chýb, ktorému doteraz nebola v slovenskej lingvistike venovaná dostatočná pozornosť. Štúdia tak prináša inovatívny koncept tzv. stigmatizujúcej chyby a novú, prepracovanú schému tohto typu chýb, na základe ktorej autorka vykonala detailnú kvalitatívne-kvantitatívnu analýzu textov. Okrem samotnej kvalitatívne-kvantitatívnej analýzy načrtáva štúdia aj aktuálny stav problematiky vzdelávania rómskych žiakov v češtine, problematiku rómskeho etnolektu češtiny a problematiku jazykového prejavu ako zdroja stigmy, podrobné informácie o databanke ROMi av neposlednom rade aj návrhy na možné spôsoby kompenzácie tejto chybovosti. Práca tiež obsahuje všetkých 130 skúmaných textov v plnom znení.
Autor: Zuzanna Bedřichová
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov