Košík je prázdny
Kategória tovaru

Klárka pekne rozpráva


Obrázková kniha je určená pre deti s narušenou komunikačnou schopnosťou.
Vaša cena 10,70
Vaša cena bez DPH 8,92
 
Dostupnosť Skladom 2 ks
Odosielame v utorok

Výpredaj tovarov tejto kategórie - zľavy až 80%


Podrobný popis

Obrázková kniha je určená pre deti s narušenou komunikačnou schopnosťou. K nápadu knihu vytvoriť doviedla Michaelu Černickou, jednu z autoriek, skúsenosť z návštev logopedickej ambulancie s vlastnou dcérou. Aj napriek kreativite logopedky začalo opakovanie stále rovnakých úkonov, ktoré je nutné s deťmi doma precvičovať medzi jednotlivými návštevami logopéda, dcéru nudiť a chuť precvičovať sa zmenšovala. Pani Černická pre ňu preto vymýšľala zakaždým nové a nové „pracovné listy", obmieňala tvary, do ktorých sa oblúčiky vkresľovali, prispôsobovala témy obdobiam, kedy cvičenia práve vykonávali. Efekt bol obrovský: logopedické precvičovanie dcéru bavila, tešila sa, čo nové jej správnym" vpísaním" oblúčikov vznikne a čo si bude môcť po skončení dennej "úlohy" vyfarbiť, vystrihnúť, doplniť. Takýto spôsob odmeny je pre deti veľmi dôležitý. Kniha vznikla v spolupráci s klinickou logopédkou Mgr. Luciou Danielovou. Obe autorky spoločne vymýšľali a vytvárali jednotlivé úlohy Lucia Danielová doplnila publikáciu o metodickú príručku Knihou sprevádza postava Klárky - stretnete sa s ňou pri niektorých úlohách a bude tiež poskytovať námety k ďalšej práci.Kniha je určená predškolským deťom, najmä vo veku 4-6 rokov. predovšetkým o deti s poruchou tempa a plynulosti reči a fonačnými a respiračnými funkciami, teda hlavne o deti s diagnostikovanou zajakavosťou či brebtavosťou. Rovnako tak ale môže byť kniha veľmi prospešná deťom s vývojovou chybou reči či oneskoreným vývojom reči a inými špecifickými poruchami. Knihu môžu používať aj deti bez výraznejších komunikačných či rečových problémov, ktorým pomôže rozvíjať nielen vyššie zmienené schopnosti, ale aj potrebné sluchové vnímanie (hlavne analýzu slov na slabiky, rytmizáciu, verbálnu pamäť), grafomotorické zručnosti, zrakové vnímanie, aktívnu i pasívnu slovnú zásobu, hovornú pohotovosť a hovorný apetít, teda rôzne schopnosti podporujúce prirodzený a rovnomerný vývoj dieťaťa. Knihu využijú aj rodičia – spoločne s deťmi budú trénovať, fixovať a automatizovať potrebné schopnosti a zručnosti smerujúce k úspešnému rovnomernému vývoju dieťaťa, najmä jeho komunikačných schopností. Kniha im poskytne celý rad jasne a príťažlivo formulovaných hier a úloh, ale môže byť rodičom tiež námetom k tvorbe podobných cvičení, povedie k pochopeniu základných príčin narušenej komunikačnej schopnosti a predovšetkým k porozumeniu vlastnému dieťaťu i jeho komunikačným problémom a empatiu. Kniha je rozdelená do šiestich oddielov. Dieťa sa tak postupne od najjednoduchších po zložitejšie úlohy a hry dostáva k tréningu a rozvoju vetného vyjadrovania, popisu a súvislému rozprávaniu. Postupnosť týchto oddielov korešponduje s prirodzeným vývojom komunikačných schopností a reči u detí, tj od základných dychových a fonačných cvičení, hlások, citoslovcov cez slová, vety, súvetia, básničky až k popisu a rozprávaniu. Všetky úlohy sú založené na obrázkoch, príbehoch, hrách a pod. s možnosťou interaktívneho vyžitia dieťaťa. Úlohy sú koncipované tak, aby podporovali kooperáciu oboch mozgových hemisfér, ktorých nedostatočná spolupráca je považovaná za jednu z možných hlavných príčin narušenej komunikačnej schopnosti. Väčšina úloh podporuje spojenie medzi grafomotorickými, rytmickými a prozodickými schopnosťami, zastúpenými predovšetkým pravou nedominantnou hemisférou, a rečou, zastúpenou ľavou dominantnou hemisférou mozgu. Súbor cvičení je koncipovaný tak, že dieťa môže pri práci s pracovnými listami viesť ako logopéd, tak aj rodič, ktorému bude logopédom každá jednotlivá úloha vopred vysvetlená.