Košík je prázdny
Kategória tovaru

Knihrátky s Dvojrozprávkou


Publikácie Knihrátky s Dvojrozprávkou - diely A a B z edičného radu Predčitárska gramotnosť je určená pedagógom materských škôl, ktorým prináša rozsiahly, ucelený blok aktivít založených na práci s Dvojrozprávkou.
Vaša cena 24,30
Vaša cena bez DPH 20,25
 
Dostupnosť Skladom 2 ks
Odosielame vo štvrtok 16.5.

Výpredaj tovarov tejto kategórie - zľavy až 80%


Podrobný popis

Publikácie Knihrátky s Dvojrozprávkou - diely A a B z edičného radu Predčitárska gramotnosť je určená pedagógom materských škôl, ktorým prináša rozsiahly, ucelený blok aktivít založených na práci s Dvojrozprávkou Jitky Molavcovej, už podľa jej rozprávania napísal Jan Petráň . Na text rozprávky je naviazaných celkom 50 rôznych činností vyskúšaných v praxi, s materiálmi vytvorenými na mieru samými autorkami. Aktivity ponúkajú rôzne úrovne obtiažnosti, vďaka tomu každé dieťa prežije rovnakú činnosť podľa svojich možností i schopností, a utvára si tak pozitívny vzťah k čítaniu a vzdelávaniu. S Dvojrozprávkou Jitky Molavcovej, ktorú podľa jej rozprávania spísal Ján Petráň, si pripomenieme klasické rozprávky od najznámejších zberateľov. Rovnako ako boli prepletené dve známe rozprávky do jednej Dvojrozprávky, tak sú prepletené všetky činnosti k jednej téme. Cestou k čistému lesu stretneme skroteného vlka, náladového Janička, náladovú babičku i poľovníkov, a možno zahliadneme aj Červenú Marienku. Do kroku si budeme notovať, hrať na harmoniku, tešiť sa z pohybu vo dvojiciach, objavíme kúzlo prírody v jej detaile, získame niečo cennejšie, než je zlato, naučíme sa zaspávať s rozprávkou, dokonca spoznáme aj svoje obavy, s tými sa ale hravo vysporiadame . Kto sa totiž nebojí, smie do lesa. Veríme, že spoločne budete mať všetci pre strach urobené a nestratíte odvahu sa na túto rozprávkovú cestu vydať. Projekt je ako celok znázornený v Myšlienkovej mape s rozdelením činností podľa jednotlivých inteligencií Dr. Howarda Gardnera, ktoré zároveň korešpondujú s oblasťami z Rámcového vzdelávacieho programu pre predškolské vzdelávanie (ďalej RVP PV). Toto prepojenie je uvedené v Prehľade činností, kde sú stručne popísané obsahy aktivít vrátane priradených ikon RVP PV a ikon mnohopočetných inteligencií. Prehľad činností zároveň slúži na jednoduchú orientáciu v projekte pri jeho plánovaní a plnení. Činnosti v šedivo podfarbených riadkoch sú vybrané na opakovanie, ktorým deti nadobúdajú istoty a overujú si, čo už dokážu. Každá činnosť má určenú časovú dotáciu v minimálnom odhadovanom čase nezahŕňajúcu prípravu pedagóga, početnosť realizácie – jednorazovú alebo opakovanú, zoznam potrebných pomôcok – pomôcky vytlačené šedou farbou sú voliteľné, pomôcky v zátvorkách a šedej farbe ponúkajú ďalšie možné varianty, prípravu pred začatím činnosti s deťmi, čiastkové ciele RVP PV, ku ktorým smerujú, popis činnosti, fotografický záznam priebehu aktivity, reflexiu z praxe a na čo si dať pozor pri jej realizácii. Súčasťou niektorých činností sú prílohové listy (ďalej PL), sprevádzajúce aktivitu. Listy, ktoré sú určené deťom na samostatné vyplnenie, majú vždy tri úrovne obtiažnosti v súlade so špecifikami a potrebami detí tak, aby umožnili dosiahnutie maximálnych možností každého vzdelávaného dieťaťa. Týmto je možné celý projekt realizovať s vekovo zmiešanými deťmi i deťmi so špeciálnymi vzdelávacími potrebami. Obtiažnosť 1 zodpovedá veľmi orientačne veku dieťaťa od dvoch a pol do troch a pol rokov, obtiažnosť 2 od troch a pol do piatich rokov a obtiažnosť 3 od piatich do siedmich rokov – vždy so zohľadnením individuálnych schopností a možností či špeciálne vzdelávacích potrieb každého dieťaťa. Všetky PL sú zjednotené detskými kresbami podľa pôvodných ilustrácií Miloša Nesvadby a doplnené realistickými kresbami.


Parametre

Autor: Lenka Špirochová, Hana H. Vatalová, Hana H. Vatalová