Košík je prázdny
Kategória tovaru

Matematika pre 5. roč. ZŠ Svet čísel a tvarov - Zbierka úloh


Zbierka je určená nielen žiakom, ktorí majú hlbší záujem o matematiku, ale aj tým, ktorí potrebujú niektoré časti učiva lepšie precvičiť a zopakovať, lepšie pochopiť na ďalších rozširujúcich a analogických úlohách, …
Vaša cena 7,40
Vaša cena bez DPH 6,17
 
Dostupnosť Skladom > 5 ks
Odosielame v piatok

Výpredaj tovarov tejto kategórie - zľavy až 80%


Podrobný popis

Zbierka je určená nielen žiakom, ktorí majú hlbší záujem o matematiku, ale aj tým, ktorí potrebujú niektoré časti učiva lepšie precvičiť a zopakovať, lepšie pochopiť na ďalších rozširujúcich a analogických úlohách, alebo sa chcú jednoducho pohrať so zábavnými úlohami. Podobne ako v zbierke úloh pre 4. triedu je aj tu už viacero úloh ťažších, pretože treba vhodne zamestnať žiakov s hlbším záujmom o matematiku. Napriek tomu však ani tieto ťažšie úlohy nevyžadujú k svojmu riešeniu žiadny aparát, ktorý by žiaci nepoznali. Obtiažnejšie úlohy sú označené hviezdičkou. Sú to úlohy, ktoré majú buď zložitejšiu formuláciu, alebo zložitejšie riešenie. Navyše sú úlohy, ktoré vyžadujú nejaký nápad alebo aplikáciu zložitejšie úvahy, označené ikonkou hlavy dievčatka alebo chlapca. Predpokladá sa, že v 5. ročníku už budú deti viac používať kalkulačku, a to nielen na riešenie úloh s ťažšími početnými výkonmi, ale aj na zostavovanie tabuliek. Tabuľky je možné zostavovať s výhodným využitím pamäte kalkulačky v opakovanej operácii s jedným konštantným operandom, alebo dokonca pracovať s tabuľkovým procesorom na počítači. Vhodné úlohy na použitie kalkulačky sú označené ikonkou kalkulačky. Pri vytváraní zbierky sa vychádzalo z nasledujúcich zásad: - Spolieha sa na intuitívny prístup k textom. Môže sa preto stať, že žiak pochopí úlohu inak ako učiteľ alebo rodičia. To nie je na závadu. Pokiaľ dokáže žiak oznámiť, ako úlohu pochopil, malo by sa akceptovať jeho riešenie. - Pri žiadnej úlohe nie je stanovené vzorové alebo štandardné riešenie ani postup. Vlastný objav postupu, osobité riešenie, hoci zdĺhavé alebo zložité, má väčšiu cenu ako kopírovanie a napodobňovanie ponúkaného riešenia. - Väčšina úloh má v závere zbierky uvedené výsledky. Niektoré úlohy však majú veľké množstvo rôznych riešení. Sú to také úlohy, ktoré nie sú početní, ale ktoré vedú k experimentovaniu, k náhodným pokusom a pod. Zmyslom riešenia takýchto úloh rozhodne nie je nájsť úplné riešenie a nájdenie všetkých možných výsledkov, ale poznanie, že aj niekoľko rôznych výsledkov môže byť správnych. - Geometrické úlohy sa nesústreďujú na abstraktnú a koncepčnú geometriu, ale snažia sa aplikovať skúsenosti detí z poznávania priestoru, merania a pozorovania okolitých predmetov. Dôležité je aj pozorovanie rôznych pohybov úplne voľných aj viazaných na trajektóriu. Preto úlohy okrem rysovania vyžadujú aj kreslenie, modelovanie, skladanie a oddeľovanie, odhady a pod.