Košík je prázdny
Kategória tovaru

Modelovanie a optimalizácia v manažérskom rozhodovaní - Miroslav Žižka


Táto publikácia je určená dvom hlavným cieľovým skupinám čitateľov. Zvolená forma vysokoškolskej učebnice ju predurčuje pre študentov manažérskych a ekonomických odborov, ktorým umožní racionálne zvládnutie …
Vaša cena 15,70
Vaša cena bez DPH 13,08
 
Dostupnosť Skladom > 5 ks
Odosielame v pondelok 20.5.

Výpredaj tovarov tejto kategórie - zľavy až 80%


Podrobný popis

Táto publikácia je určená dvom hlavným cieľovým skupinám čitateľov. Zvolená forma vysokoškolskej učebnice ju predurčuje pre študentov manažérskych a ekonomických odborov, ktorým umožní racionálne zvládnutie odbornej problematiky bez takých nárokov na predchádzajúce znalosti v matematických disciplínach, ktoré by presahovali bežné požiadavky kladené na študentov spomínaných odborov. Zároveň môže táto publikácia poslúžiť ako vstupný študijný materiál do oblasti modelovania a optimalizačných úloh pre odborníkov z praxe, ktorí pracujú na manažérskych pozíciách a doteraz nemali možnosť sa zoznámiť s nástrojmi a možnosťami metód operačného výskumu. Termíny ako matematické modelovanie, optimalizácia a pod. sú najmä v ekonomických textoch veľmi často používané. Predstavy čitateľov o nich bývajú často skreslené ak "modelovaniu" (navyše "matematickému") je vopred pristupované s nedôverou. Podrobnejšia analýza ekonomických procesov je však vzhľadom na svoju zložitosť prakticky nemysliteľná bez použitia nejakého vhodného prostriedku, ktorým môže byť práve matematický model. Samotné intuitívne riešenie konkrétneho problému založené na skúsenostiach môže viesť (av praxi aj často vedie) k pomerne uspokojivým výsledkom, analýza rovnakého problému založená na riešení vhodného modelu však môže poskytnúť výsledky ešte lepšie a často aj naznačí nové prístupy k riešeniu tohto problému, ktoré dlhú praxou zabehnutý stereotyp riadiaceho pracovníka nemusí vôbec postihnúť. Od čitateľa tejto publikácie neočakávame, že sa po jej prečítaní stane expertom v matematickom modelovaní. Pri písaní tejto publikácie sme sa sústredili na pohľad manažéra (alebo študenta manažmentu), ktorý je založený na tom, že pri používaní kvantitatívnych modelov sa jeho hlavná úloha sústreďuje do fázy formulácie modelu a následnej interpretácie a implementácie výstupov modelu do pôvodného reálneho systému.


Parametre

Autor: Miroslav Žižka