Učebnica sa zameriava na psychologické otázky učenia, vyučovania a výchovného pôsobenia na deti a dospievajúcich. Objasňuje podstatu najčastejších problémov, s ktorými sa pedagogickí pracovníci stretávajú pri riadenej socializácii a jej poruchách, vrátane konfliktov odohrávajúcich sa v každodenných školských interakciách. Publikácia sa zaoberá radom dôležitých tém, ako je napríklad: * charakteristika pedagogickej psychológie, jej historický vývoj a interdisciplinárne vzťahy * problematika výberu a usporiadania učiva, voľby vhodných metód a foriem hodnotenia * vplyv primárnej socializácie na sebapoňatie jedinca, jeho spoločenské zaradenie a rizikové správanie * diagnostické metódy a výskumné prístupy využívané pri pedagogickej diagnostike a pri vypracovaní kvalifikovanej pedagogickej prognózy * otázky výchovného poradenstva a poskytovania poradenských služieb * psychosociálne aspekty pedagogickej psychológie, úlohy školy a vzdelávania v spoločnosti * pedagogická autorita, špecifiká komunikácie v pedagogickom procese, riešenie nedorozumenia * problematika a podpory prosociálneho správania Kniha je určená predovšetkým študentom pedagogických odborov, množstvo nových podnetov v nej však nájdu aj existujúci učitelia, vychovávatelia, tréneri, majstri odbornej výučby, sociálni pedagógovia a psychológovia pôsobiaci na deti a mládež.
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov