Pri výchove a vzdelávaní detí v náhradnej rodinnej starostlivosti sa pestúni a osvojitelia stretávajú s mnohými situáciami, ktoré bežní rodičia nezažívajú. Autorka sa preto zaoberá vybranými pedagogickými aspektmi náhradnej rodinnej starostlivosti, ktoré sa dnes ukazujú ako zásadné a ktoré môžu významne ovplyvniť jej priebeh. Tie sa potom snažia bližšie analyzovať. Jedná sa o postavenie a význam rodiny v spoločnosti, motiváciu na prijatie dieťaťa, chápanie náhradného rodičovstva, vzdelávanie náhradných rodičov, priebeh socializácie dieťaťa v rodine aj v škole, rozvoj podporných pedagogických aktivity pre rodinu a nakoniec vzdelávanie dieťaťa. Podstatná časť textu je venovaná výsledkom kvalitatívneho výskumu zameraného na proces vzdelávania detí. Položená je základná otázka: Ako prebieha vzdelávanie dieťaťa v náhradnej rodinnej starostlivosti z pohľadu náhradných rodičov a čo ho ovplyvňuje? Výskum je spracovaný ako mnohoprípadová štúdia. Ukazuje, že náhradné rodiny tvoria svoj vlastný zámerný spôsob dosahovania výchovno-vzdelávacích cieľov, ktorý je pomenovaný ako rodinné kurikulum.
Autor: Adriana Sychrová
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov