Vaša cena | 21,30 € |
Vaša cena bez DPH | 17,75 € |
Dostupnosť | Skladom > 5 ks |
Odosielame v pondelok |
V typografii doteraz dominujú písmové formy vytvorené počas prvých sto rokov európskej kníhtlače. Aké boli postupy a prístupy skryté za týmito formami? Fred Smeijers je dizajnér písma, ktorý sa naučil navrhovať a rezať razníky: základné nástroje na tvorbu kovových litrov. Kniha vychádza zo štúdia historických precedensov a má významnú relevanciu pre súčasnosť. Publikáciu Protirazník (1997) otvárajú niektoré základné otázky: čo presne je - v akejkoľvek dobe - typografické písmo? Ako sa líši od toho, čo nazývame písaním? Ako typografické písma hodnotiť? Historický exkurz začína u písiem talianskych humanistov 15. storočia. Ich abstraktné ideály sú v úplnom rozpore s materiálnymi možnosťami výroby. Rozlišujú sa tu dva základné princípy: prvé, kedy je na vytváranie razníkov využívaný súbor protirazníkov (alebo tiež kontrapuncov), a druhý, kedy sa každý razník vyrýva nanovo. Smeijers považuje protirazník za zásadnú pomôcku. Zaisťuje pravidelnosť formy, opakovateľnosť, rýchlosť výroby a vytvára svojbytný dizajnový systém. Ústredné kapitoly knihy túto diskusiu ďalej rozvíjajú, zameriavajú sa bližšie na typografické písma a razníky zo 16. storočia, ktoré sú dochované najmä v antverpskom múzeu Plantin-Moretus.
10. diel edície Katedra. Edícia Katedra vznikla na základe potreby sprístupniť českým čitateľom kritické a dnes už zásadné referenčné teoretické texty o designe. Edíciu pripravujú na vydanie Petr Krejzek a Pavla Paunerová.
Autor: Fred Smeijers
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov