Vaša cena | 52,00 € |
Vaša cena bez DPH | 43,33 € |
Dostupnosť | Skladom 1 ks |
Odosielame vo štvrtok 23.5. |
Publikácia predstavuje plagát ako vizuálne komunikačné médium, ktoré používa špecifickú reč prepájajúcu obraz a text. Plagát slúži na oznámenie informácie krátkodobého významu, preto vychádza z bezprostredného, dobovo aktuálneho jazyka, zrozumiteľného naprieč širokým sociálnym spektrom. Sémantiku plagátového oznámenia umocňuje tiež štruktúrovanie informácie, obrazové referencie a schémy zacielené na konkrétne publikum (profesijné, národnostné či rodové skupiny). Na rôzne účely plagát používa iné typy reči, avšak niektoré jeho klišé fungujú univerzálne. Kniha približuje jazyk plagátu v najrozmanitejších spôsoboch komunikácie a rolách, ktoré plnil či už v prospech umenia, obchodu alebo ideológie. Jednotlivé typy obrazových oznámení sú zastúpené ako najvýznamnejšími exponátmi z viac ako tridsaťtisícovej kolekcie plagátu Umeleckopriemyselného musea v Prahe, ktorá patrí medzi najstaršie a najvýznamnejšie európske zbierky plagátu, tak aj artefakty bežnej produkcie z obdobia 1890-1938 s dôrazom na diela. Štáty zohľadňujú všeobecnejšiu problematiku - kritickú reflexiu plagátu v Čechách, spôsoby uplatnenia plagátu v mestskom prostredí, premenu jazyka plagátu - aj úzko zamerané témy ako medzivojnovú reklamnú scénu, osvetový plagát či plagáty propagujúce umenie.
editor: Lucie Vlčková
texty: Magdalena Nerudová, Peter Šámal, Peter Štembera, Lucia Vlčková, Filip Wittlich
grafický dizajn: Vladimír Vimr
Autor: Lucie Vlčková
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov