Autorky venujú pozornosť žiakom s vysoko funkčným autizmom a Aspergerovým syndrómom v bežnej škole. Pri príprave publikácie využili dlhoročné skúsenosti, ktoré získali pri terapeutickej práci so žiakmi s poruchou autistického spektra a pri poradenstve ich pedagógom a blízkym osobám. Porucha autistického spektra je neviditeľný hendikep s ďalekosiahlymi dôsledkami pre pedagogickú prácu – nielen pre učiteľov, ale aj pre žiakov, od ktorých sa vďaka ich intelektuálnym schopnostiam očakáva, že by mali byť schopní v škole „úplne normálne“ fungovať. Avšak dôsledky diagnózy znižujú ich celkovú funkčnosť natoľko, že bez potrebnej miery podpory v školskom prostredí zlyhávajú, stretávajú sa s neporozumením a radom neúspechov. Pritom často stačí len zaviesť drobné opatrenia, ktoré môžu situáciu žiaka s PAS výrazne zlepšiť. Niekedy je naopak potrebné opatrenia rozsiahlejších.
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov