Vaša cena | 21,30 € |
Vaša cena bez DPH | 17,75 € |
Dostupnosť | Skladom > 5 ks |
Odosielame v pondelok 10.6. |
Ako bolo koncipované as akými problémami sa muselo vysporiadať stredné školstvo v podmienkach multikultúrnej prvej Československej republiky? V odpovedi na centrálnu otázku štúdie autor chápe školy nielen ako výchovno-vzdelávacie inštitúcie, ale ako komplexný kultúrny systém. Do neho sa snaží preniknúť na základe cielených sond k témam jazykovej výučby a dejepisu. Nejedná sa o encyklopedický pohľad na školstvo prvej republiky, ale o kultúrnohistorickú štúdiu vzájomného prelínania a odcudzovania v kľúčovej oblasti národnostného stretávania. Inšpirovaný tzv. ,histoire croisée' autor sleduje vzťahy medzi štátnymi orgánmi na jednej strane a predstaviteľmi jazykovo rozdielnych škôl na strane druhej. Do popredia záujmu sa dostáva proces vyjednávania, hľadania spoločných cieľov, ale aj stratégie presadzovania vlastných národných požiadaviek. Autor svojou mnohovrstevnou analýzou problematiky školstva názorne predstavuje komplexitu národnostnej otázky v ČSR, hľadá integračný potenciál štátnej politiky voči jednotlivým národnostiam a zamýšľa sa nad dôsledkami výchovno-vzdelávacieho procesu v jednotlivých národných diskurzoch. Čitatelia by štúdia mala dať aj odpoveď na otázku: Aký bol transnacionálny potenciál stredného školstva v ČSR?
Autor: Mirek Němec
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov