Vaša cena | 14,30 € |
Vaša cena bez DPH | 11,92 € |
Dostupnosť | Skladom 1 ks |
Odosielame v pondelok |
Pojem obchodného mena v § 8 obchodného zákonníka bol k 1. januáru 2001 nahradený pojmom obchodnej firmy a aplikačný rozsah uvedeného ustanovenia sa zúžil. Právo k obchodnej firme tak novo svedčilo iba podnikateľom zapísaným do obchodného registra; podnikatelia tu nezapísaní stratili ochranu, ktorú im predtým poskytovalo uvedené ustanovenie. Bohužiaľ túto právnu úpravu prevzal aj občiansky zákonník. Ako sa podnikatelia, ktorým nesvedčí právo k obchodnej firme, môžu domáhať ochrany práv na označenie, pod ktorým podnikajú, teda obchodnému menu? Poskytuje sa táto ochrana aj zahraničným podnikateľom? Odpovede na tieto a ďalšie otázky sú v publikácii podrobne rozobrané a ich dopad v praxi je demonštrovaný na konkrétnom modelovom prípade. Právo k obchodnému menu podnikateľa nezriedka koliduje s právom k ochrannej známke inej osoby, preto sa kniha venuje aj vzťahu uvedených práv a uvádza, aké možnosti a prostriedky ochrany má podnikateľ na to, aby v jednotlivých fázach existencie ochrannej známky zabránil zásahu do svojho práva k obchodnému. mene. Autorka však spomína aj prípady z judikatúry Súdneho dvora Európskej únie, keď podnikateľ pri užívaní svojho obchodného mena na trhu môže zasahovať do práv inej osoby k jej ochrannej známke. Závery o možnostiach ochrany práv podnikateľa k jeho obchodnému menu sú rozobrané tiež v kontexte novely zákona o ochranných známkach účinnej od januára 2019 vrátane kritickej reflexie plánovaných zmien.
Pre vstup na túto webovú stránku prosím potvrďte, že spĺňate vekovú hranicu 18 rokov