Košík je prázdny
Kategória tovaru

Pražskí kupci na cestách - Marie Buňatová


Hlavnou témou knihy sú dejiny obchodu v predbielohorskej Prahe (1526-1618), zamerané predovšetkým na obdobie vlády cisára Rudolfa II. (1576-1611), kedy sa Praha priradila k najväčším stredoeurópskym …
Vaša cena 17,40
Vaša cena bez DPH 14,50
 
Dostupnosť Skladom > 5 ks
Odosielame v pondelok 27.5.

Výpredaj tovarov tejto kategórie - zľavy až 80%


Podrobný popis

Hlavnou témou knihy sú dejiny obchodu v predbielohorskej Prahe (1526-1618), zamerané predovšetkým na obdobie vlády cisára Rudolfa II. (1576-1611), kedy sa Praha priradila k najväčším stredoeurópskym metropolám. Prostredníctvom tejto publikácie sa čitateľom po šesťdesiatich rokoch dostáva do rúk nové, moderne poňaté spracovanie témy, ktoré prináša množstvo úplne neznámych poznatkov o obchode v predbielohorskej Prahe.
Svižne napísaná kniha je určená najširšiemu čitateľskému okruhu, zároveň však spĺňa kritériá recenzovanej vedeckej publikácie. V prvých dvoch kapitolách prináša informácie o právnom prostredí, organizácii obchodu a najvýznamnejších kresťanských a židovských kupcoch v ranne novovekej Prahe (obchodné privilégiá pre Pražanov, Židov a cudzích kupcov, cechové organizácie, colnice v Ungelte). Nasledujúca kapitola je zameraná na diaľkový obchod a jeho premeny v 16. storočí, súčasne mapuje zahraničné kontakty Prahy s hlavnými trhovými centrami vtedajšej Európy (Lipsko, Norimberg, Frankfurt nad Mohanom, Linz, Kremža, Viedeň, Benátky).
Ťažiskom práce sú tri ďalšie kapitoly, venované zahraničnému obchodu medzi Prahou, Sliezskom (Vroclav) a Poľskom (Krakov, Poznaň), ktoré predstavujú v českej historiografii doposiaľ najzvrubnejšie av mnohom nový pohľad na obchod medzi poľsko-litovským štátom a českými krajinami a rolu pražských kupcov v ňom. V záverečnej kapitole prináša práce systematické a inde u nás dnes ťažko dostupné zhrnutie širokej škály dobových reálií vzťahujúcich sa k danej sociálno-ekonomickej téme (obchodná prax, spôsob uzatvárania obchodov, funkcie úveru, organizácia obchodných spoločností, cestovanie, preprava tovaru, rovnako ako vzdelanie a informovanosť kupcov a otázky vyhodnocovania obchodných rizík).


Parametre

Autor: Marie Buňatová